HÍREK
,,Nincs boldogság, nem is lehet, csak vágyódunk utána.”
Az elvágyódás, a boldogság utáni sóvárgás, egy elképzelt eszményi élet eltemetése. Csehov remekm?ve, a Három n?vér ezekr?l is szól. Mása, Olga, Irina és a környezetükben szinte mindenki, szenved. A házasságok cs?dje, a kitörés lehetetlensége, az emberi kapcsolatok sivársága, saját önz?ségük miatt szenvednek a szerepl?k, a csehovi ,,drámaiatlan drámában”.
Bagossy László rendezése az Örkény Színházban végig tudatosítja, hogy a színpadon színjáték folyik: az éppen nem szerepl? színészek a dialógusok után amfiteátrumra hasonlító és jellemz?en díszlettelen háttérben foglalnak helyet, figyelik az el?adást. A háttérben a hangulatnak megfelel? ritmusos hangok szólnak szintetizátorból, a katonák egyenruhája nem a darab születése (1901) körüli, a lányok ruhája egyszer?, Olgáét leszámítva id?tlen.
,,Én azt akartam mondani az embereknek: nézzetek magatokra, vegyétek végre észre, hogy milyen rosszul, milyen unalmasan éltek. A legfontosabb, hogy ezt megértsék az emberek. Ha ezt megértették, akkor feltétlenül egy másik, jobb életet teremtenek maguknak...”
Schütz Edit
nevel?tanár
2018. február 22.
A cikk a 2018. február 12-i színházlátogatásunk apropóján készült.
A kép forrása: www.orkenyszinhaz.hu