HÍREK

Túra a Börzsönyben

2024. február 25-én a kollégium szervezésében túrázni indultunk. Buszra, metróra majd vonatra szálltunk és megérkeztünk Nagybörzsönybe. Ott megnéztünk egy vízi malmot, utána ettünk pár falatot, majd neki indultunk a nagy túrának. Először a Magyar-hegyet kaptuk a nyakunkba. Jó meredek hegyoldalon kaptattunk fölfelé. Sokszor feszegettük a határainkat. Igazi bátorságpróba volt. Egy idő után fáradni kezdett a csapat, úgyhogy megpihentünk egy kicsit és művelődtünk a Magyar-hegyről. Ettünk, ittunk, majd újra útnak indultunk.

Megérkeztünk egy nagyon régi várromhoz, a Salgóvárhoz. Felmásztunk a rom tetejére, ahol gyönyörű kilátás fogadott minket. Készítettünk egy-két fényképet és meghallgattuk a várrom történetét. Tovább haladva, átmentünk Bányapusztán. Útközben végig élvezhettük a napnyugtát. A Katalin-forrásnál friss vízzel töltöttük meg kulacsainkat. Mikor már teljesen besötétedett, fejlámpával folytattuk utunkat.

A túra nagyon jó hangulatban telt, beszélgettünk, nevettünk, énekeltünk. Hazafelé a Magyar-völgyön haladtunk keresztül. Visszaérve Nagybörzsönybe, kellemes fáradtsággal ültünk fel a buszra. Este 11-re értünk vissza a kollégiumba. Egy élménydús, tartalmas napot zártunk magunk mögött.

Dakó Janka
tanuló

További képek is megtekinthetők az alábbi fotóra kattintva